Informační systém Vario je pro obchodní firmy ideální volbou. Velkou podporou pro obchodníky jsou klíčové funkce a vlastností, které nabízí moduly Sklad a Zakázky, kde se evidují objednávky přicházející od zákazníků. Samotné plnění zakázky probíhá většinou automatizovaně a snižuje se tak prostor pro chyby obsluhy. Altus Vario si hlídá třeba skladovou dostupnost, rezervační frontu při blokování zboží a také cenové podmínky konkrétního zákazníka.
Detailní skladová evidence
Vario používají velkoobchody působící v různých oborech a tomu musí být přizpůsobena i skladová evidence. Proto mohou být skladové karty doplněny o další informace, jako jsou
-
Varianty produktů
Používají se například pro velikosti, barvy, jakosti a je možné nadefinovat i kombinace více vlastností produktu do variantního klíče.
-
Sériová čísla
V případě požadavku na přesnou evidenci konkrétních kusů výrobku je možné pracovat s výrobními (sériovými) čísly produktů. Systém je umí také sám generovat podle nastavené šablony.
-
Šarže
Informace o každé výrobní dávce se využívají jak u zboží nebo materiálových položek ve výrobě, tak i pro přesné značení výrobků dané série.
-
Trvanlivosti
Ve farmacii nebo potravinářství je často využíváno datum trvanlivosti zboží, které pak hraje roli zejména při prodeji a vyskladnění. Ukládání těchto informací je možné automatizovat pomocí čárových kódů.
-
Balení
Pro velkoobchody je důležité dělit evidenci zboží také podle balení. Kolik je na daném skladě palet, krabic či jednotlivých kusů konkrétního zboží může být relativně cenná informace.
Dokonalý přehled v zakázkách
Všechny přijaté požadavky vašich zákazníků se sledují v modulu Zakázky. Široké možnosti tohoto modulu využijete jak pro firmu, kde je více obchodníků, tak i pro malou firmu, kde si vše řídíte sami. Jednotlivé zakázky i jejich položky jsou řízeny pomocí stavů. Ty umožňují okamžitý přehled o plnění jednotlivých zakázek. Vyřizovat je pak můžete jednotlivě nebo hromadně pomocí Průvodce plnění zakázek.